6 Feb 2019

Rayban WAYFARER - Hadiah Birthday Hubby ke-39 tahun

Alhamdulillah...... 26-01-2019 Hubby genap 39tahun.
Hubby ni jenis yang penjimat ok.... kena la dpat bini yang suka shopping ..
tak suka meminta & tak suka beli barang yang bukan keperluan.... kalau kehendak pun dia akan pikir 10 ribu kali nak beli weiii... 😅😅😅

Hubby ni jenis kalau Ieda minta sesuatu dia akan tunaikan (kalau dia berkemampuan) untuk elak bini dia ni dari merajuk... hahaha (senjata kita para isteri tu). 

Untuk itu, Ieda memang dah lama niat nak hadiahkan dia sunglasses baru, sebab yang sedia ada tu Hubby dah guna 8 tahun lebih tau (hantaran masa kahwin 23 Dis 2011). 

Pencarian bermula dari Nov 2018.... setiap mall yang kami pergi mesti singgah kedai cermin mata... merata la juga (muar, seremban, nilai, mid valley, paradigm mall). banyak2 kedai tu semua , tak de satu pun yang berkenan dek hati dan mata dia 😕😕. 

2 Feb 2019 (Sabtu) : Kami sebenarnya nak ke ASTRO Centre di Melaka Raya, untuk tukar remote yang rosak & kemaskini maklumat dan pakej rumah ieda & rumah mertua dia Muar. 

Settle urusan di Astro jam baru kul 10.30 pagi... jalan melaka lengang giler wei masa tu... apa lagi... terus ajak Hubby singgah Mahkota Parade sbb dah lama giler tak pegi situ semenjak ngandungkan Dak Aisy tu. 

Guess what!!!!!! ada 1 kedai ni... Hubby masuk n tengok2...dannnn
🙆
🙆
🙆
🙆





akhirnya...... ada juga yang berkenan di hati dia... ada 2 pilihan  



Nampak perbezaan disitu? 1 cover penuh & 1 lagi sederhana..... 
(sila abaikan outfit kami hari tu... sebab x rancang pun nak jalan2 sgt... niat nak pegi astro then balik muar semula je.... haha)


Dak Aisy tolong baba dia memilih, dekat 1/2 jam juga Ieda tunggu keputusan dia....



setelah hampir 1 jam berpikir sambil berjalan2 kat situ... dan akhirnya dapat juga cermin mata pooojaan hati Hubby. 

sementara tunggu seller tu tulis resit & warranty kita spam 1 gambo Dak Aisy lah... heheh... besar dah dia weii... dah 3 tahun dah... kejap je... 
Oleh sebab kat rumah NO PHONE ALLOWED ... makanya pantang keluar mesti dia minta... hahah

ini lah dia hadiah dari Ieda untuk Hubby bagi Hari Lahir ke-39 dia... 
pilihan dia kali ini adalah Rayban Wayfarer (menggantikan Rayban Aviator)


yg bestnya dapat free gift powerbank merah kecik atas ni... alhamdulillah... 


p/s : Harga untuk sunglasses ni adalah RM1,014. tapi ada la dapat diskaun sikit dalam 30% (lepas kenyit2 mata ngan bos kedai tu) ... jadi Ieda bayar dalam RM780. sahaja... 
(kalau beli time YEAR eND sALE mungkin dapat lag murah tau..... tapi apakan daya... masa tu memang x de yang berkenan dihati... tak ada yang tertarik pandang pertama) 

Its ok lah... memang Ieda ada rezeki lebih pun dan rezeki yang Ieda dapat tu pun hasil dari keizinan dia untuk Ieda bekerja... soooo tutup sebelah mata sajoooo.. haha...


Tiada ulasan:

Wordless Wednesday